wtorek, 26 marca 2013

Żółte karteczki Beaty Pawlikowskiej (3)

Nie da się nie zauważyć, że najbardziej poczytne na moim blogu są "żółte karteczki". Źródłem "żółtych karteczek" jest Blog Beaty Pawlikowskiej, gdzie dostępnych jest ich dużo więcej. Bardzo lubię do nich wracać i odkrywać na nowo. Niedawno kupiłam książkę "W dżungli podświadomości". Największą radością było, gdy zobaczyłam, że w tej książce są również "żółte karteczki", poza tym Beata Pawlikowska podała terminy ukazania się kolejnych jej książek, co mnie bardzo cieszy:) 

Niebawem czekają mnie dość duże zmiany w codziennym życiu i te karteczki są niejednokrotnie drogowskazem, dobrym słowem, potwierdzeniem, wskazówką. Bawią, podnosza na duchu, dodają otchuchy, nie pozwalają zwariować. Te trzy wybrane są bardzo trafione w mojej obecnej sytuacji. 

 

Polecam również artykuł w kwietniowym wydaniu "Charakterów": "Energia życiowa"
Jego fragment: 
"Jeśli robimy coś, czego nie lubimy, nie wytrwamy w tym długo. A nawet jeśli wytrwamy, nie będzie to dla nas dobre. Wiele wskazuje na to, że zapasy energii życiowej biorą się, jak to zwykło się mówić, z głowy. Z naszego stosunku do świata, z naszej zdolności do dostrzegania rzeczy dobrych, pięknych, cennych łatwiej i częściej niż rzeczy byle jakich. Im więcej lubimy ludzi, rzeczy, stanów rzeczy, im bardziej to wszystko lubimy, tym mniej marnujemy energii na walkę z wewnętrznymi oporami. Tym więcej mamy za to sił, aby robić to, co chcemy (a nie to, co musimy). Robić to, co wydaje nam się sensowne. Brzmi to jak klasyczne błędne koło, ale niech tam: im więcej rzeczy lubimy, tym więcej zaznajemy radości życia. Im zaś więcej mamy radości życia, tym więcej sił, aby z przeciwnościami losu sobie poradzić. Lubienie świata, w którym się żyje, to nie tylko najlepszy sposób pożytkowania energii życiowej."

2 komentarze:

  1. wspanała prawda, sama doszłam do wniosku niedawno, że ludziom szczęśliwym więcej się podoba, a co za tym idzie są radośniejsi, gdyz żyją w pięknym świecie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Więc bądźmy szczęśliwi i radośni, a świat nabierze kolorów! Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń